Filmy tradycja, żyd

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje tradycja, żyd. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Cicha noc

5,2
Marzycie o sielance i błogim spokoju Białego Bożego Narodzenia? To zapomnijcie o tych marzeniach! Trzech najlepszych kumpli ma pewną tradycję... Tuż przed świętami organizują imprezę, którą świat pamięta przez cały kolejny rok. I tak co roku. Ale ta impreza może być ostatnia... Isaak (Seth Rogen), Ethan (Joseph Gordon-Levitt) i Chris (Anthony Mackie) zrobią jednak wszystko, by tak się nie stało. Szykuje się impreza, jakiej nie zapomni nikt! A gdyby ktoś miał wątpliwości, warto dodać, że w jednej z ról pojawia się sama Miley Cyrus, największa imprezowiczka świata!

Jentł

7,2
Film powstały na podstawie książki Isaaca Bashevisa Singera. Na początku XX wieku w Polsce, żydowska dziewczyna w męskim przebraniu uczęszcza do szkoły, gdzie studiuje Talmud. Tam doświadcza romantycznej, nieszczęśliwej miłości...
Nikhil Parikh mieszka ze swoją owdowiałą matką w Indiach. Jego matka chciałaby, aby się w końcu ustatkował, ten jednak nie chce tego robić. Kiedy jego wujek z Toronto zaprasza go do siebie, zgadza się na wyjazd. Wuj załatwia Nikhilowi pracę w żydowskiej firmie zaopatrzeniowej. Młody hindus Nikhil i stary żyd Sam spędzają razem dużo czasu, co staje się początkiem niezwykłej przyjaźni.


Samsara

7,7
Po 20 latach od nakręcenia kultowej Baraki Ron Fricke powraca na ekrany kin fenomenalnym obrazem Samsara. To poetycki film bez słów, zapierająca dech podróż przez 25 krajów i kultur z porywającą muzyką, nominowanej do Oscara za oprawę muzyczną do Gladiatora, Lisy Gerrard z Dead Can Dance w tle. Film kręcono przez 5 lat, wyłącznie na taśmie 70 mm, co wpłynęło na jego wyjątkową wartość estetyczną. Sam tytuł wywodzi się z sanskryckiego określenia nieustannego przepływu i powtarzającego się cyklu narodzin, życia, śmierci i odrodzenia. Samsara zabiera nas w miejsca piękne i dotąd nieznane, pokazując przy tym potęgę natury, wpływ cywilizacji na przyrodę i życie człowieka, diametralnie odmienne życie ludzi w różnych zakątkach świata i skłania do refleksji nad kierunkiem, w którym podąża współczesna cywilizacja. PRZYGOTUJ SIĘ NA NIESPOTYKANĄ UCZTĘ DLA ZMYSŁÓW.
Nagrodzona trzema Oscarami ekranizacja słynnego musicali. Ubogi Tewie mleczarz mieszka wraz z żoną i pięcioma córkami w Anatewce, małej wiosce zagubionej gdzieś na rubieżach carskiej Rosji, Zdając sobie sprawę z nieuchronności nadchodzących przemian Tewie wadzi się z Bogiem w takt sławnej piosenki "Gdybym był bogaczem".
Jerozolima, rok 2000. W społeczności ortodoksyjnych żydów, gdzie kobiety ograniczane są do życia w domu, wychowywania dzieci i zgłębiania ksiąg Tory, żyją dwie siostry - Malka i Ryfka. Pierwsza z nich, mimo iż kocha pewnego mężczyznę, zostaje zmuszona do małżeństwa z obcym mężczyzną. Druga, będąc od 10-ciu lat szczęśliwą żoną, zostaje zmuszona do rozwodu, gdyż nie urodziła dziecka, a "niepłodna kobieta nie jest kobietą."
Izrael, 1991.Cała rodzina opłakuje stratę Ohaion jednej z własnych. Zgodnie z tradycją, krewni powinni być w domu zmarłego i modlić się tam przez siedem dni. Choć wszyscy zdają się spełnić zwyczaj, współżycie staje się coraz bardziej uciążliwe. Zmuszeni przetrwać dzień i noc, bracia i siostry są pełni gniewu i goryczy do siebie. Atmosfera staje się ciężka aby oddychać i długo pogrzebane prawdy w końcu z powrotem wychodzą na powierzchnię ...
Młody żydowski fotograf (w tej roli Ricardo Trêpa, wnuk reżysera i jego stały aktor) w deszczową noc wezwany zostaje przez bogatą miejscową rodzinę do zrobienia pamiątkowych zdjęć Angelice – zmarłej w niewyjaśnionych okolicznościach pięknej dziewczynie. Isaac przez obiektyw widzi jej otwarte oczy i skierowany do niego uśmiech. Od tego momentu staje się ona jego obsesją i obiektem szalonej, niemożliwej do spełnienia miłości. Miejsce akcji – portugalskie miasteczko Régua – trwa zawieszone między tradycją i nowoczesnością, stałością i zmianą; Isaac robi zdjęcia starym aparatem, fascynuje się dawnym sposobem uprawy ziemi (to nawiązanie do filmowego debiutu de Oliveiry, pokazującego pracę na rzece Douro). Reżyser posługuje się statyczną kamerą i teatralną, wystudiowaną formą. Deklamowane dialogi i proste obrazy codziennego życia przeplatają się ze snami o spotkaniach Isaaca z duchem Angeliki, estetycznie nawiązującymi do Mélièsa czy Chagalla.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…